Tercer col·loqui-90 aniversari de la II República: ‘La República de les Dones’

Image de la noticia

València acollirà del 13 al 15 d’octubre el  tercer col·loqui amb motiu del 90 aniversari de la II República amb el títol ‘La República de les dones’, sota la coordinació d’Ana Aguado.
La II República espanyola va significar un punt d’inflexió en relació amb la construcció de la ciutadania per a les dones i la seva presència en l’espai públic. La nova República va tenir per primera vegada en la història d’Espanya una particular preocupació o sensibilitat igualitària, perquè ocupar-se de la millora de la condició femenina era una qüestió clau en la voluntat reformista i modernitzadora del nou règim.
La Secretaria d’Estat de Memòria Democràtica del Ministeri de la Presidència, Relacions amb les Corts i Memòria Democràtica, en col·laboració amb la Facultat de Geografia i Història de la Universitat de València, l’Aula d’Història i Memòria Democràtica i el Grup d’Excel·lència Prometeu GEHTID, han organitzat aquest col·loqui, presencial i en línia. En ell participaran destacades historiadores que reflexionaran sobre el que va representar per a les dones aquella experiència democràtica que va ser la II República, instaurada fa ara 90 anys.

Llista d’enllaços:

¡IMPORTANTE! Responde a la pregunta: ¿Cuál es el valor de 12 2 ?